• expo002.jpg
  • spacexdragon 239x160.png
  • sphorizlow.jpg

Bestuur en doelstelling

Naam: Stichting Ruimtevaart Museum (SRM)

Bestuursleden (op persoonlijke titel):

Voorzitter:                   Zeholy Pronk
Secretaris:                   Hans Jansen
Penningmeester:          Jan van der Gaag

Doelstelling van de stichting:
Het exploiteren en in stand houden van een ruimtevaartmuseum en ruimtevaartdocumentatiecentrum in de provincie Flevoland.

De stichting tracht dit doel te bereiken door:

1. het in gebruik nemen van een geschikte, voor publiek en andere belangstellenden toegankelijke accommodatie, al dan niet in eigendom;
  2. het in bezit verkrijgen van museumstukken en informatie- of documentatiemateriaal betreffende de ruimtevaart, speciaal van de particuliere verzameling van de heer Henk van Wezel;
  3. het tentoonstellen van de museumcollectie aan het publiek en het verstrekken van informatie en/of documentatie aan belangstellenden;
  4. het deelnemen aan ruimtevaartmanifestaties en andere bijeenkomsten inzake ruimtevaart.

Contact:
Adres:            Pelikaanweg 50, 8218 PG Lelystad